Prawidłowe Łączenie Pokarmów

Jakie są efekty przestrzegania zasad prawidłowego łączenia pokramów?

 

Łatwiejsze trawienie, jeszcze więcej energii, zdecydowanie szybsze efekty w dążeniu do prawidłowej masy ciała, łatwiejsze oczyszczanie się organizmu, poprawa samopoczucia, kondycji fizycznej i promienny wygląd... 

Poniżej artykułu można pobrać grafikę i wydrukować ją.

 

Dlatego jest to temat bardzo ciekawy, choć nie jest stosowany przez wszystkich witarian. Dużo osób na surowej diecie odczuwa wiele z powyższych efektów, dlatego jest to temat dla nieco bardziej wymagających i zaawansowanych. Na początku nie jest konieczne, aby się tym za bardzo przejmować ;) ale warto sprawdzić jakie efekty przyniesie Tobie :)

 

Najłatwiejszym sposobem na łatwe trawienie pokarmów jest jedzenie posiłków typu mono-meal, czyli jednorodnego posiłku składającego się tylko z jednego rodzaju pożywienia. Np. na śniadanie wypijamy sok pomarańczowy, drugie śniadanie  lub lunch to jabłka lub banany, kolejny posiłek to zielone liście i ostatni to awokado lub orzechy, nasiona.

 

Tak jak widzicie w ten sposób w ogóle nic nie łączymy, dlatego powstała ta tabela, która dopuszcza pewne połączenia, ale tylko dwóch grup produktów i tylko połączonych strzałką (nie ma znaczenia w którą stronę).

 

 Zielone liście, sałaty, zioła można łączyć prawie ze wszystkim - słodkimi owocami albo kwaśno-słodkimi owocami albo z kwaśnymi owocami albo z warzywami albo z melonami.

 

Podobnie jest z owocami kwaśnymi. Tych nie można tylko łączyć ze słodkimi - czyli połączenie ananasa i banana nie jest najlepsze - resztę można łączyć.

 

Warto zwrócić uwagę, że do kwaśnych owoców zaliczne są pomidory;

do warzyw: m.in. papryka słodka, grzyby, brokuł, cukinia, szpinak;

a do słodkich wszystkie suszone owoce.

 

Reszta przyporządkowania wydaję się być oczywista.

 

Można mieszać wszystkie rośliny z dwóch wybranych grup, czyli przykadowo brokuł, kalafior, marchewka, cebula z arbuzem i melonami. 

 

Osobno należy jeść źródła białka i tłuszczy: awokado, orzechy, nasiona. 

 

Pić poza posiłkami wodę lub inne płyny.

 

Podstawa teorii prawidłowego łączenia pokarmu:

Tak jak dobrze wiecie, tłuszcze, białka, cukry trawione są przez różne enzymy, w odmiennym pH (7-8 cukry i tłuszcze, 1-2 białka) w róźnych częściach układu pokarmowego. Najłatwiej jest naszemu ciału przyswoić składniki witalne, gdy trochę posegregujemy pożywienie. Wtedy trawienie, a następnie przyswajanie zachodzi łatwiej, szybciej, a organizm nie musi ogarniać i dostosowywać się do większego lub mniejszego chaosu w pożywieniu, treści pokarmowe mogą przechodzić szybciej przez układ pokarmowy, co zmniejsza ryzyko zalegania i fermentacji  w jelitach.

 

Polecam wydrukować sobię tabelke i od czasu do czasu zerknąć na nią ;)

Pobierz Plik Prawidłowe Łączenie Pokarmów

Pobierz

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Znajdź nas na Facebooku
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem