Co to jest Skrobia Oporna?

strona w trakcie pisania, ale już teraz  możesz pobrać tabelę z rodzajami skrobi opornej oraz obejrzeć film na ten temat :)

Dzięki, że wpadłeś/łaś do nas!


Zalecana ilość do spożycia skrobi opornej wg różnych źródeł waha się od 20 - 50 g dziennie. Więcej bakterie jelitowe i tak nie przerobią. 

Pobierz Plik Skrobia Oporna PDF:


Pobierz

Zawartości skrobi opornej w przykładowych spożywczych:

Produkt / Ilość Skrobi Opornej w 100 g produktu:
Banan średniej wielkości (mało dojrzały o zielonkawej skórce) / 4.7 g
Chleb (przeciętnie) / 1-2 g
Chleb specjalnego przeznaczenia / 3.2-4.3 g
Płatki zbożowe / 0-6.2 g
Zboża pełnoziarniste / 0.3-2.1 g
Ziemniaki / 0.1-1.8 g
Makaron / 0.4- 0.7 g
Nasiona strączkowe / 1.2- 4.0 g
Ziemniaki ugotowane i schłodzone / 2-8 g (zależy od czasu schładania)
Mąka (skrobia) ziemniaczana ok. 80 %
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Znajdź nas na Facebooku
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem